Mamma gånger tre

I går kväll:

Mamma: - Vad är det nu jag brukar se på TV på måndagkvällarna tro? (Glatt) Jo men nu vet jag! Det kungliga Bröllopet. Fast det har vi nog redan missat..

Jag: - Haha, va? Du skämtar eller?

Mamma: - Nej, det är jättetrevligt. Men du, kan man inte se det på det där play i efterhand?

Jag: -
Jo.. men alltså. Du vill se det på riktigt menar du?

Mamma: - Ja. Förra veckan fick man se ifrån bla bla bla, det var jätteintressant.

(blogginlägg om Det kungliga bröllopet)



Senare på kvällen:

Jag: - Godnatt.

Mamma: - Kommer du somna direkt tror du?

Jag: - Vet inte, det är lite olika. Själv då?

Mamma: - Jag kommer somna så fort jag lägger huvudet på kudden.

Jag: - Haha, men du vill att jag ska somna först? För du snarkar va?

Mamma: -
Alltså din pappa påstår att jag snarkar. Fast det har jag då aldrig märkt av själv.


3 minuter senare:

Mamma, moderligt, klarvaket: - Fryser du?

Jag: -
Va? nej.. varför frågar du det?

Mamma: -
Du darrar ju i hela kroppen.

Jag: - Eh, nä..

Mamma: - Det var konstigt. Måste ha varit någonting annat då.



Att hon snarkar är inget påhitt från min fars sida, det kan jag härmed intyga. Fast fatta vad mycket han går miste om som sover med öronproppar. Att ha en sömnpratare i sovrummet är något av en dröm* skulle jag vilja påstå.



* Haha, något av en dröm.. (Eller nä, inte "haha" förresten) (Eller jo.. hahaha)

Kommentarer
Postat av: Heffler

Helt klart "haha". You know me. ;)

2010-04-13 @ 20:13:14
URL: http://www.heffler.blogspot.com
Postat av: vildungen

hehe, japp. (och varje gång jag skriver "hehe" ang något du kommenterat får jag tvinga mig själv att inte skriva heheheffler)

2010-04-13 @ 20:18:02
Postat av: Heffler

Skaplig tvångstanke. :D Men du får gärna skriva heheheffler. Bara du är lycklig så. ;)

2010-04-13 @ 20:48:26
URL: http://www.heffler.blogspot.com
Postat av: vildungen

jo, fast jag har ju redan kört den en gång. Tänker liksom att det räcker. Men vi får se.. hehe

2010-04-13 @ 22:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se