Dagens pensionärer

Jag tycker att det är obalans i mitt å Hedvigs informationsutbyte.
Det kanske var naivt av mig, men jag trodde faktiskt att dealen var ungdomligt kunnande i utbyte mot något.


Jag: - Hej, jag ska till affären, behöver du ha hem något?

Hedvig: - Åh vad snällt. Ja, gärna ett paket mjölk. Och ett paket salt.

Jag: - Absolut, ska det vara med eller utan jod?

Hedvig: - Oj, jag har ingen aning. Brukar man säga att jod är bra eller dåligt nuförtiden?

Jag: - Haha, jag vet inte ens vad jod är för något. Tror du har bättre koll än mig där.

Hedvig: -
Nej jag vet inte heller.


Fattas bara att hon knackar på och frågar hur palt tillagas.

Kommentarer
Postat av: ColinZeal

Hahahaa!



Men touché på detta:

"Brukar man säga att jod är bra eller dåligt nuförtiden"

en stor anledning till att skita i vad "som sägs" och bara njuta av det man tycker om. Har f-n upplevt att en vecka gått från att "alkohol är farligt" för att en vecka senare få höra att "ett

glas rödtjut är bara bra för hjärtat" - man blir så trött på allt.

Aja.

Jobba lite kanske?

Äh, dricker lite mer kaffe.

2010-03-02 @ 13:57:08
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Annikasan

Alltså hörru, sluta inte blogga igen. okej?!

2010-03-02 @ 20:37:11
URL: http://annikasan.blogg.se/
Postat av: vildungen

Åh Annikasan, jag blir ju alldeles generad här hemma.. (eller, nä det blir jag inte. mallig är nog ett bättre ord. hehe) THANKS!

2010-03-02 @ 23:28:23
Postat av: Annikasan

:-) Med all rätt!

2010-03-03 @ 08:39:16
URL: http://annikasan.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se