Cliffhanger & matsvin

Love är en skön snubbe.

När han fyllde år önskade han sig bara en sak av sina föräldrar (vegetarianer since ever).
Nämligen en helstekt gris på spett.
Den skulle man få gå och karva bitar från under hela födelsedagen hade han tänkt ut.

Jag älskar att barn kan vara så klockers utan att ha den minsta aning om det själva.

Nu fyller hans syster Elin år. Hon önskar sig ett marsvin (alltså som husdjur, inte på spett).
Love tror att hon önskar sig ett matsvin.
Inte för att det skulle ha någon med mat att göra.
De bara heter så i hans värld.




Vilket får mig att tänka på katthistorien från Brorsans tid i Kina.
Den kan jag ta och berätta senare i veckan.
Nu är jag svammeltrött. No good time for storytelling.

God natten.

Kommentarer
Postat av: Emeli

Vilken härlig grabb! Vilket barn önskar sig ett svin att fresta gästerna med? Att föräldrarna är veg är superkul!

2010-03-15 @ 20:56:45
Postat av: vildungen

Oo, Emeli, du hänger kvar alltså? welcome!

2010-03-16 @ 22:02:14
Postat av: Josefine

Fick han en gris sen då?

2010-03-18 @ 15:04:46
Postat av: vildungen

Det vart ingen gris, det vart ett straff istället.

Han vart vääldigt förvånad och sen blev allt svart.

2010-03-19 @ 12:42:08
Postat av: vildungen

Låter Loves mamma hälsa

2010-03-19 @ 12:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se