Lite bikt i Kristliga tider

Jag lirkade till mig gratis vård på akuten igår.

Så sjukt fult, jag vet!

Följde med som sällskap till syrran.
Självklart var huvudorsaken att hon inte skulle behöva sitta där och vänta all by herself i den evighet som akuten oftast har att erbjuda. Men! jag hade en plan för mig själv också.

Det är nämligen som så att jag senaste veckorna dragit runt på några små men ack så irriterande eksem på ena handen. De ville jag gärna visa upp i förbifarten om tillfälle gavs.


Det såg inte ljust ut. Men så öppnades en möjlighet

Läkaren: - Glöm nu inte att sprita händerna innan ni går.

Jag: - Alltså jag har inte rört vid någonting så det kanske inte behövs?

Läkaren: -
Nja, man kan aldrig vara nog försiktig.

Jag: - Hmm, fast jag har eksem på handen, titta! (visar upp de små utslagen). Är det inte dumt att sprita in händerna då.

Läkaren: - Nejdå, det är ingen fara, handsprit är inte uttorkande.

Jag, med spelad "by the way": - Aha vad bra. Du förresten, nu när vi ändå pratar om det. Vet du hur jag ska göra för att bli av med dem? Har haft dem i flera veckor nu och jag håller på att bli galen av hur de kliar.

Läkaren: -
Absolut, du kan köpa kortisonsalva receptfritt på apoteket. Med den försvinner de på bara några dagar.

Jag: - Åh vad bra!! Tack så jättemycket.

Syrran: - Haha, vad bra att du kom på att fråga det nu när du ändå var här.

Jag, lättsamt: -
Ja, tänk så passande.


Kommentarer
Postat av: Annikasan

Hahaha! åh! Precis nu börjar världens bästa film på tv4+, utifall att du ser detta, precis nu, och vill se världens bästa film.

2010-04-05 @ 17:40:31
URL: http://annikasan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag ser detta, i perfekt tajming för filmen!!!!!

Hade jag bara haft en TV så..

2010-04-05 @ 17:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se