Cykelhandlarn


Först i telefon:

Jag: - Kunde du fixa växlarna? vart det dyrt?

Rune: - Nejdå nejdå, ingen fara alls. Idag vart det billigt, sen lägger vi på lite mer nästa gång serru.

Jag: -
Åh men vad bra! Och pengarna tar jag ut på vägen. För du tog inte kort va?

Rune: -
Ja, du får göra en liten stöt någonstans på vägen så du har råd.

Jag: -
Haha, ja absolut, perfekt ju!

Cykelhandlaren är långt över pensionsåldern och låter väldigt mycket som Dynamit-Harry när han pratar. Det är helt omöjligt att göra något annat än att tycka om.


Sen på plats:




Jag: -
Får jag blogga om dig? och ta kort också isåfall?

Rune: -
Du var mig en rolig kund du. Har du också sådana kunder?

Man i bakgrunden: - Nä, aldrig.

Jag: -
Jag är one of a kind liksom. Nu fotar vi.

Rune (stolt och road): -
Jaha, så nu hamnar jag på internet. Har ju annars en hel vägg med idolbilder på mig här borta. Den här tog en riktig fotograf på mig en gång. Här Rune har du till din idolvägg, sa hon.

Jag: -
Nej men titta vad fint, det vill jag också ta kort på.



Rune: -
Och så hamnar jag på bloggen säger du? Ja jag vet inte riktigt vad det är de där bloggarna, men det blir säkert bra.

Jag: - Min är mest på skoj, och jag lovar att bara skriva snälla saker.

Rune: -
Ja jag säger då det..




(Jag bloggstrejkar alltså fortfarande, så ingen tror något annat!)



Kommentarer
Postat av: ColinZeal

Om du definierar bloggstrejk som i "två inlägg per dag" så fortsätt på du!

Mvh, strejksympatisör

2010-02-19 @ 12:42:06
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: vildungen

haha, ja jag gillar som sagt att trotsa.

Mönster, ord, system, vanor. Förväntat och brist på självdistans sucks.

2010-02-19 @ 12:48:15
Postat av: ColinZeal

It´s a constant battle huh?

:P

2010-02-19 @ 18:52:48
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Tina

Vad kul, jag har också gått hos Rune. Är han kvar på Birkagatan? Han är grym.

Tina

2010-02-21 @ 13:31:46
Postat av: vildungen

Ja visst är han!! bara varit där en gång, men en keeper helt klart. Både pga resultat och personlighet.

Japp, mitt på Birkagatan.

2010-02-21 @ 13:39:16
Postat av: Annikasan

Hahahaha! jag älskar när man anstränger sig för att inte skratta högt och istället ligger med ett fånigt flin hela inlägget för att tillslut brista ut i skratt ändå.



Så var det för mig nyss. När jag läste ditt inlägg. Om du inte fattade det.



Hahahaa!

2010-02-22 @ 21:18:57
URL: http://anniksan.blogg.se/
Postat av: vildungen

Puss!

2010-02-22 @ 21:35:22
Postat av: CarroC

Å vad glad jag blev när jag fick se runes bild! han e ju grymmast i stan just nu. på gamla cyklar

2010-02-28 @ 21:38:15
Postat av: vildungen

Haha, du går också till Rune alltså, coolt.

Han var grym på min också, trots att den är ny.

Väldigt imponerad måste jag säga.

2010-02-28 @ 21:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se