Hedvig


Hedvig bor under mig, hon är 94 år och världens bästa granne.
Då tänker jag framförallt på hennes dåliga hörsel som gör att jag kan poppa dygnet runt utan att hon störs.


Idag introducerade jag internet för henne. Vi googlade på lite olika grejer.

Hedvig: - nej men vad säääger du, står allt det i din lilla dator? Vilken bra! du tycks kunna få reda på nästan vad som helst ju.



Det är enkelt att imponera på en 94-åring har jag märkt, väldigt bra för självförtroendet

Saker som imponerar på Hedvig:

- att jag är tillräckligt vig för att kunna sätta mig ner på golvet

- att jag kan engelska

- att jag cyklar året runt

- att jag har en dator

- att jag har internet i min dator

- att man kan hitta vad som helst på internet, tom bilder på hennes favorittavlor.

- att jag har bott i USA

- att mitt hår är lockigt utan att jag lagt det på spolar



Men ibland, mellan allt beröm, fäller hon kommentarer som inte är fullt lika trevliga.

Jag tänker då framförallt på ett av våra första samtal:


Hedvig: - Har du några syskon?

Jag: - Ja, en bror och en syster. De har fått barn båda två nu. Och själv är man nästan trettio och singel.

Hedvig: - Ja, men jag tror att det ofta är så. En i varje kull förblir ogift och utan barn.



Kommentarer
Postat av: Vanja

Hahahahha, åh vilken underbar!! och "en i varje kull" jag dööör

2010-02-06 @ 12:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se