Så funkar det

Vi hade släktträff i sommaridyllen. Det var många bra moments.
I vanlig ordning stod Levi för de flesta.

Två favoriter

Moment nr 1

Jag: -
Det här är mina kusiner Levi, vet du vad en kusin är för något?

Levi: - Ja det vet jag.

Jag: - Vad betyder det då?

Levi: -
Ah men åååh!! Jag veeeet vad det betyder, att man är tvillingar!

Jag: -
Njaa.. inte riktigt. Alltså. Ens föräldrar är syskon*.. (shit, måste rädda honom lite) ..och ja, de kan såklart vara tvillingar, så du hade nästan rätt. Typ.


*
Tror faktiskt att jag sa så, inser nu i efterhand att det låter riktigt riktigt fel. Haha.

Moment nr 2, frågesporten


Alla hade skrivit en fråga om sig själv med tre svarsalternativ.

Levis fråga var:

När Levi blir stor tänker han bli..

1. Konstnär

2. Fotbollspojke

3. Han tänker aldrig bli stor


Jag svarade konstnär, helt övertyggad om att det var det rätta svaret, men vid rättningen säger Levi till min förvåning att det rätta svaret är 2, fotbollspojke.

Skit också! Hade behövt den poängen tänkte jag.

Sen, när vi preciiis hade gått igenom alla svaren kom han springandes och ropade

Levi: - Konstnär!! Jag ska bli konstnääääär när jag blir stor.


Bara för släkten att foga sig. Ett rätt till i mitt protokoll, ett färre i någon annans.

Kommentarer
Postat av: Heffler

Haha, moment 1 hade lite banjomusik över sig. ;)

Barn är helt klart underbara. Schyst av honom att fixa en extrapoäng till dig. :)

2010-05-31 @ 06:51:55
URL: http://www.heffler.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se