Den fina gränsen mellan snobb och komiker


Jag: - .... Och en brownie tack. (skit också, den närmaste ser riktigt gammal ut).

Kassör: - (plockar fram den närmaste, såklart)

Jag: - Fast.. helst inte just den där, den ser inte så kul ut.

Kassör: - Haha, okej. (byter ut den). Det säger ganska mycket om dig som person att du sa så.

Jag: - Vadå, att jag är snobbig?? lite fin i kanten???

Kassör: - Nej, nej! Absoluuut inte. Men att du är en kul person.

Jag: -
Va?

Kassör: - Ja, som säger att du inte vill ha en specifik kaka för att den "inte ser så kul ut"!!!

Jag: - Haha, okej.


Brownie ner i papperspåse. Papperspåse ner i plastpåse.


Jag: - Nej, ingen plastpåse, totalt onödigt.

Kassör: - hahahahah, jag sa ju att du var kul.

Jag: - Haha, va?

Kassör: - Fantastiskt!

Jag: -
Hahah, okej, hej då.

Kassör: - Hej då. Hahahhahahah


Kommentarer
Postat av: mama

Hmmm, ja det är ju alltid kul att kunna få någon att skratta sådär :)

2010-02-12 @ 08:12:36
Postat av: ColinZeal

Hahahaha! Kräsen kanske?

Bekräftar samtidigt tesen som Hedvig har om att det alltid brukar finnas en per kull som förblir ogif----och här känner jag att jag ska hålla käftna!

;)

2010-02-12 @ 08:49:38
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Linda i Shanghai

Skönt att du e tillbaka o knasbloggar igen :) Tyckte allt att du tappade tempot lite där ett tag. Hoppas du mår bra! puss!

2010-02-12 @ 09:47:44
Postat av: vildungen

mama- det var jättemärkligt och helt underbart på en gång.



Colin- Alltså, den ramlade nästan sönder när man tittade på den för att den var så torr. Inget bekräftat, snarare tvärtom om du frågar mig.



Linda- Heeej! och ja, riktigt bra. flytta hem snart!! kram

2010-02-12 @ 10:33:14
Postat av: charlotta

jag är en kaksnobb. tydligen.



jag köpte en bulle av samma snubbe minuten innan. han valde en ganska svartnad sådan, jag ville ha en ljus en.



jag fick inte höra att jag var kul. bara snobbig. känns kul.

2010-02-21 @ 14:28:11
Postat av: vildungen

haha, va? är det sant? Men då kanske han bara trodde att jag gjorde mig lustig på din bekostnad..

det förklarar iaf hans överdrivna "du måste vara den roligaste människan på denna jord" kommentarer. Nästan. hehe



2010-02-21 @ 14:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se