Skenet bedrar

Rune är inte alls den där mysiga farbrorn jag trodde först.
Jag måste sluta vara så naiv och godtrogen.

Växlarna pajade nämligen igen.

Ja DET skyller jag honom inte för. Den här vintern tar kol på vad som helst.
Däremot försöker han garanterat ta livet av mig. Väldigt obehagligt.


Jag: -
Hej Rune, nu kommer jag igen.

Rune: - Nej men hej, det är ju du.

Jag: - Japp, bloggbruden! (jag älskar att använda ordet bloggbrud, det låter nästan som bondbrud, vilket jag utan att tracka ner på mig själv one bit finner ett oerhört underhållningsvärde i) Du, mina växlar har klappat ihop igen.

Rune: - Nej men vad säger du? på samma sätt? så kan vi ju inte ha det!

Jag: - Nä. Är det värt att fixa tror du, eller ska vi ta och byta ut hela systemet?

Rune: - Byta ut?? Det kommer bli jättedyrt! Nejdå, nejdå, det här ska vi allt kunna få bukt med ändå. Fast, jag måste nog behålla den över helgen.. Hmm, du kan få låna en cykel av mig då så länge.

Jag: - Åh, är det sant? vad snällt! gärna!

Rune: - Den har förståss inga växlar, men den går riktigt fint.

Jag: - Det blir super! mina växlar funkar ju ändå inte, så det blir ingen skillnad för mig.

Rune (vänligt småskrattande): - Vem vet, du kanske blir så förtjust att du vill byta med mig sen på måndag.

Jag (lika vänligt småskrattande): - Nja, det tror jag kanske inte, men vem vet..


Och sen bar det alltså iväg. Kände igen känslan direkt. Det var exakt samma känsla som när jag i tolv års ålder av misstag hamnade i den toksvarta backen "väggen" på ett skidläger.
  • Cykeln skakade
  • Hjulen slirade
  • Bromsen tog inte
På ren asfalt (inget man är bortskämd med direkt) var det nästan okej.
På 97% av underlaget (spårig is) är den här så kallade cykeln jag så vänligt fått till låns rena dödsfällan.



Det blir till att hålla sig hemma i helgen med andra ord..

Kommentarer
Postat av: Annikasan

Inte så nu, men jag ahde det på känn redan från början, den där Rune kan omöjligt vara någon att lita på.



Hoppas du överlevde helgen!

2010-03-08 @ 08:40:36
URL: http://annikasan.blogg
Postat av: vildungen

Hehe.. Och nu är min Nishiki hemma igen. I survived =)

2010-03-08 @ 20:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se