Ring så mobbar vi?

Samtal med vårdguiden


Jag: - Hej, jag är lite småförkyld sen en vecka och skulle vilja ha ett råd

Sköterska: - Jaha?

Jag: - Jo, jag ska hälsa på min höggravida syster i helgen, men tänker att det kanske är dumt om jag smittar.
Är det så att det bara smittar när det bryter ut?

Sköterska: - Främst dagen innan, men det kaaan smitta i upp till en vecka. I värsta fall. Hur förkyld är du då?

Jag: - Inte så jätte. Alltså jag har inte feber, bara lite förhöjd temperatur. 37,4  brukar ligga på 36,4 vanligtvi..

Sköterska: - 37,4?? Deeeet är iiiinte feber!!!!

Jag: - Nä, precis, jag sa ju förhöj..

Sköterska: - Jaha, men vad har du för symptom då?

Jag: - Jo, (my gaaaad, låt mig prata till punkt! Det är ju det jag försöker berätta för dig. Kärring!) föruto..

Sköterska: - Har du ont i halsen?

Jag: - Ja, eller i stämbanden mest, det är väldigt anstr..

Sköterska: - Jaha? (skeptiskt) (!)

Jag: - ..strängande att tala (finns du på riktigt?) (det här skulle gå sjukt mycket snabbare om du bara höll käften)


Samtalet fortsätter i ungefär samma stil
Jag summerar hennes idiotförklaringskommentarer, kommer fram till att..



Jag: - Okej, så du tror inte det är någon fara då, att jag hälsar på syrran?

Sköterska: - Men det förstår du väl att du inte kan hälsa på någon som är höggravid om du är SJUUUK!?

Jag: - Eh.. Ja (!!!!!) (någonsin funderat på SM i motsägelsefullhet?)

Sköterska: - Jamen!! tänk om du smittar ner henne! Och så blir hon sjuk lagom till att hon ska föda!!!

Jag: - Ja.. (varför pratar vi fortfarande?)  Men okej, tack så mycket.


det var ju ett givande samtal.







Kommentarer
Postat av: Bloggfeld

Åååh, jag blir galen på idioter! Tack förresten för kommentaren på min blogg! Hoppas du fortsätter läsa. Jag blir glad när sköna människor läser bloggen.

2009-10-09 @ 23:35:10
URL: http://www.metrobloggen.se/bloggfeld
Postat av: vildungen

Och jag blir glad när sköna människor kallar mig för en skön människa!!

2009-10-10 @ 10:28:41
Postat av: Anniaksan

Hahaha, fantastiskt bra beskrivet. Jag hörde verkligen fittkärringen!

2009-10-10 @ 10:54:15
URL: http://annikasan.blogg.se/
Postat av: Bloggfeld

Åh! Och jag blir glad när sköna människor blir glada för att jag... Osv osv.

Hahaha, fittkärring! Jag älskar när folk säger det.

2009-10-10 @ 12:20:09
URL: http://www.metrobloggen.se/bloggfeld
Postat av: Maja

Vet i fan hur jag hittade din blogg, men glad är jag för att jag gjorde det :D du skrivet sådär galet seriöst-busigt-roligt så man sitter o ler när man läser. här kommer jag garanterat fortsätta kika in!

2009-10-11 @ 11:38:13
Postat av: vildungen

Då är jag också glad att du hittade hit. Glada läsare (framförallt om JAG har gjort dem extra glada!!!) som dessutom skriver snälla kommentarer är bland det B Ä S T A jag vet.

2009-10-11 @ 22:37:22
Postat av: daniela

hahahahaha! jävla sköterskor, jättejobbigt när dom håller på så :P

2009-10-12 @ 20:52:33
URL: http://lifeofdanniy.blogg.se/
Postat av: vildungen

haha, ja! just vårdguiden slår sällan fel..

2009-10-12 @ 22:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se