Vildungen tipsar

Som vi alla vet är vanlig äggula världens bästa hårinpackning. Framförallt om man, som jag, har så kallat torrt lockigt hår.

(det där stämmer inte riktigt, mitt hår är egentligen för tjockt för att gilla proteiner. Men skit i det nu)

Till tipset


Om du, som jag, är dum nog att testa den här "metoden" så SNÄLLA!! inte inför the big night.
Tex timmen innan träffen med killen du kärat ner dig i.

I promise!!

Doften av ägg har nämligen en tendens att ligga kvar i håret ett tag..
(Jaaa, även efter tio desperata tvättar)

Hur mycket kan det dofta?? kanske du undrar
Tillräckligt!! kan jag svara då.





Vildungen+Impulsivitet=Sant


Kommentarer
Postat av: knivlisa

hahaha... mmmmm..... Det är så roligt. Hur reagerade han nu igen. Jag har glömt det av nån skum anledning

2009-10-07 @ 13:43:24
Postat av: vildungen

äh, det var ändå rätt lugnt. Vi garvade mest åt det.

2009-10-07 @ 18:14:13
Postat av: bellgren

efter att jag opererat bort ett födelsemärke från hårbottnen var jag tvungen att tvätta håret med äggvita så att det skulle bildas nå skyddande lager innan jag använde schampo :b tror jag fick göra det i typ 2-3veckor..

2009-10-07 @ 23:09:35
Postat av: Peter Barlach

hehe, du verkar skön och rolig. /peter

2009-10-07 @ 23:56:11
URL: http://peterbarlach.blogspot.com
Postat av: vildungen

Oooo, tack Peter!

2009-10-08 @ 12:55:21
Postat av: Aussie-Matilda

Tips: När du använt ägg i håret (som inpackning eller för att tvätta med) kan det vara bra att skölja med utspädd äppelcidervinäger. Det tar bort ägglukten och väger upp det basiska i ägget. Det luktar lite, men inte lika mycket och illa som ägg =)



Hittade hit genom Knivlisa, gillar dig!

2009-10-25 @ 01:49:48
URL: http://tildazinha.blogspot.com
Postat av: vildungen

Tack Aussie-Matilda! jag gillar folk som gillar mig ;)

2009-10-25 @ 12:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se