Man vet visserligen aldrig med mig

Jag var på Barbiekalas idag. Vi var sex gäster.
Jag var den enda gästen över sju år.




I inbjudan stod det att man skulle ta med sig en egen Barbie.

Emily frågade Ester om det var okej att jag inte tog med mig någon.
Det var det. Puh!


Kalaset började med att dockorna fick sätta sig vid sitt bord.







Sen fick jag äran att bära in tårtan.




Min syster måste nog vara bästa mamman ever som fixar en sådan kreation till tårta.
Skönt att man inte har några barn själv, annars hade det blivit en väldig press..



Efter tårtan läste jag sagor.
Sen lekte vi knorr på grisen, dansstopp och fiskdamm.

Jag fick dock inte fiska och vart på riktigt avundsjuk. Fast jag höll god min.


•••••••••••   •••••••••••   •••••••••••


Apropå kalaset hade jag den här fantastiska konversationen med en arbetskamrat i torsdags

Jag: - Jag kan inte komma på söndag för jag ska på Barbiekalas då. Haha, det blir kul. Alla gästerna ska ha med sig en egen Barbiedocka och så inleds kalaset med någon slags lek.

Snaedis: - Vadå som rollspel då eller?

Jag: - Ja det kan man kanske kalla det. Eller typ bara vanlig lek liksom.

Snaedis: - Jaha.. men det låter ju.. jättekul.

paus

Jag: - Alltså det är ett barnkalas.

Snaedis: - Hahahha, dååå är jag med.

Jag: - Hehe, tack för avsaknaden av gliringar där. Bra gjort måste jag säga.



Kommentarer
Postat av: ColinZeal

"Jag var den enda gästen över sju år."

Hahahahahaa!!!!

<3

2010-02-28 @ 23:19:45
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Anonym

Ester har världens bästa moster!

2010-03-01 @ 09:37:11
Postat av: vildungen

Åh! Tack!! vem du än är..

2010-03-01 @ 14:25:11
Postat av: Annikasan

Men åååh, vilket underbart kalas! Den där Ester skulle man va kompis med alltså. Nästa gång du träffar henne, kan inte vi fixa så att jag får haka på då?!

2010-03-02 @ 09:01:25
URL: http://annikasan.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se