Nu blir det sådär internt igen

Igår jobbade jag på ett barnkalas och då passade jag på minsann..

Födelsedagsbarnet hette nämligen Ebba!

Det var alltså under fikastunden det hände

Jag gick runt och fyllde på barnens saftglas när jag plötsligt förställde rösten en aning, lutade mig fram mot födelsedagsbarnet och med äkta Katarinabetoning sa

Jag: - Ebba, vill du ha lite mer tårta?

Det ville hon inte.


Det kändes lite smutsigt att utnyttja ett stackars intet anande barn på det sättet. På arbetstid dessutom.
Men jag var faktiskt tvungen att ta den chansen.


Sen på kvällen var jag på 30-årskalas.
Då vart det mer Ebba och Didrik.
Det var Amerikanskan Wendy som berättade att hettes man Andy är helt galen i Grotesko, då framförallt i Tingelingprylen.

Jag: - Vet ni att han som gör Tingeling är samma kille som spelade Mårten i Ebba och Didrik?

Wendy: -
Va aer Ebba oåk Deedreak?

Sara: - Vaaaaaaa????? är det Saaaaant??? Jag som var helt tokig i honom.

Jag: - Haha, jag träffade honom i somras på skrattstock. Var bara tvungen att gå backstage och fixa ett kort ju. Problemet var att jag inte visste vad han hette så när jag skulle be en av hans danstjejer att hämta honom fick jag säga "Eh, jo, alltså han som du uppträdde med förut, jag vet inte vad han heter, men alltså, ja, han som spelade Mårten i Ebba och Didrik. Kan du hämta honom så jag får ta en bild?"

Sara: - Wow, det här är stort! Jag är fortfarande i chock över att det är samma kille! fick du ta någon bild då?

Jag: - Absolut. Han vart rätt förvånad över att jag inte brydde mig ett jota om hans nuvarande karriär.. Jag ba "Jo, jag skulle vilja fota oss ihop och MMSa bilden till en kompis. Kan du försöka se ut lite mer som Mårten tror du?"


Bilden har ni här

Från Skrattstock


Knivlisas inlägg om händelsen har ni här


Barnkalasklippet från Ebba&Didrik har ni här (på 1:07 kommentaren jag syftade på i det här inlägget. 3:28 repliken från gårdagens barnkalas)


Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: knivlisa

HAHAHAH!!! OOOOOHH vad fruktansvart roligt. HAHAH

2010-03-29 @ 05:17:52
URL: http://knivlisa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se