Från menigslöshet till meningsfullhet

Jag och några vänner har sedan nyåret en rätt meningslös tävling i gång.
Meningslös på oändligt många sätt.
Misstänker tex att det bara är jag som tävlar på riktigt.
Men det finns ändå meningsfulla moment.


Tävlingen går ut på att man ska leta efter registreringsskyltar. I nummerordning.
001, 002, 003... ända till 999 om man pallar.
Fast det gör man nog inte.
Jag har i skrivande stund kommit upp till nummer 034 vilket innebär att det skulle ta mig ungefär 6 år.


Nu till det meningsfulla.

Man får reda på sjukt mycket bra grejer när man iakttar registreringsskyltar.

Tex så vet jag var Häxan bor nu. Hon bor i Årstatrakten. Hur bra som helst att veta ju.




Kommentarer
Postat av: mama

Jag har också gjort det! kom till 61 eller nåt.

2010-03-15 @ 19:57:14
Postat av: vildungen

Och exakt hur meningslöst tyckte du det var att hålla på? (jag tog 035 och 036 idag)

2010-03-16 @ 21:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se