Var tog frimärkssamlandet vägen?

Vi var på 30-års fest hos Allan utan att känna de andra gästerna, men Nisse smälte in riktigt bra tycker jag.







Allan tyckte det var en bra idé att öppna upp en skumpaflaska dagen till ära och jag var inte sen att stämma in.
Tills hans sambo kom ut i köket.

Jessica: - Jaha, han har öppnat champagnen nu.. den köpte jag till honom i julklapp för över tusen spänn eftersom han ville börja samla.

Jag: - Oj!

Jessica: - Nej alltså det är lugnt. För sen kom han på att det är bättre att samla på whiskey. Champagne är ju så årsbundet.

Jag: - Vilken tur. Jag vart sjukt nervös där en stund.

Allan: - Jag har en flaska i Whiskeysamlingen än så länge. En Nikka för 2500kr.

Jag: - Oh my gaaaad. Det är så sjukt mycket pengar!

Allan: - Jo, fast det är lite av poängen i en samling. Inte att man köper en ny varje vecka direkt.

Jag: - Nä, det är klart. Fast ändå..


(Allan till höger, finwhiskeyn till vänster.)


Fem minuter och en skumpaflaska senare.

Allan: - Hörni vad säger ni, ska vi inte ta och öppna finwhiskeyn också?

Jag: - Nej men, du sa ju att den var till din samling not to be opened.

Allan: - Ja men det är lugnt, man kan ju köpa en ny.

Jag: - Eh, ja jo. Det är klart. Fast. Alltså.


Hmm, känns som att det kommer gå sådär med det samlandet.
Eller med ekonomin.
Eller med båda.

Kommentarer
Postat av: Annikasan

Hahahaha! Du, bara så du vet, jag tror vi drar med på torsdag ändå. jag kom på att det är ju bara att ta med Mike från staterna. Särskilt bra eftersom han dessutom älskar musik. Så, jag köper billisar i dagarna och kommer. WOohooooo!

2010-03-21 @ 17:56:47
URL: http://annikasan.blogg.se/
Postat av: vildungen

Wooohoooooo

2010-03-21 @ 18:54:34
Postat av: Siv Andersson

LOL

...och så är det ju alltid lika gott att se Nisse!

2010-03-28 @ 19:21:01
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se