Har du eller har du inte en besticklåda? Juuust det!

Malin och Hameds lägenhetshistoria är lååång och tragglig att berätta.

Så det skiter vi i.

Vad jag däremot kan är att recitera lite av kvällens telefonsamtal. Ett telefonsamtal i vilket Malin förkunnar att renoveringen äntligen är över (grattis igen, man kan knappt tro att det är sant!!).

Jag: - Oooo, jag hörde att du faktiskt har ett kök nu. Wow, det måste kännas sååå skönt?!

Malin: - Jaaaaa! helt underbart!!

Jag: - Är det bara köket, eller har ni möbler och så i de andra rummen också?

Malin: - Du, jag säger bara soffa! och säng! två outstanding uppfinningar.

Jag: -
Haha, absolut.

Malin: - Jo men på riktigt. Har man haft två madrasser som enda möbel de tre senaste månaderna vet man vad jag pratar om. Vet du, häromdagen vart jag jätteglad över en enkel besticklåda av plast. Det kändes så fantastiskt lyxigt att ha både riktiga bestick OCH en egen låda att lägga dem i.

hahah, så fint!

≈•≈


Det här inlägget skrev (skriver) jag av två anledningar.
Dels tycker jag det har ett visst underhållningsvärde.
Men framförallt kan det vara bra att ha.
Tänker att om hon skulle få för sig att gnälla vid något tillfälle i framtiden kan jag alltid skicka en länk hit.
Sätta saker och ting i lite proportion.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha! Den har redan fyllt sin funktion!! Trots att jag är en av de mest positiva personer jag känner :)finns det ju ändå en del att gnälla över.. men, nu händer det: jag känner besticklådekänslan komma över mig!

2010-03-31 @ 17:40:04
Postat av: vildungen

haha, bra det Malin, glad I could help

2010-03-31 @ 18:23:58
Postat av: Lie

säger man proportion ? trodde man sa perspektiv?

2010-04-04 @ 10:27:03
URL: http://luckylie.blogg.se/
Postat av: vildungen

man kan sätta saker både i proportion till varandra och i perspektiv.

2010-04-05 @ 12:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se